Sömnens ensamhet

Jag ligger i sängen. Ensam i ett rum för andra natten på en vecka. Den tanken slog mig alldeles nyss. Endast en natt på hela lovet har jag sovit utan att åtminstone ha någon i samma rum.

Först var det tågsömn och då hade jag en hel kupé som sovmates. I Härnösand var vi åtta tjejer i ett rum och i Göteborg sov jag hemma hos J.

Det är så mysigt att sova med någon annan. Känna tryggheten. Ligga och prata tills ögonlocken inte orkar hålla sig uppe. Bara prata om allt som kommer omkring. Finns det något mysigare? Om du nu av någon anledning inte har sovit med någon - gör det!

Nu känner jag mig helt utelämnad....Jo, man blir ju bortskämd av alla nätter med en sovande granne.

Eftersom jag har haft så otroligt trevligt och mysigt på kvällarna har det inte blivit så mycket sömn. Så nu ska jag lägga mig tillrätta och hoppas att John Blund kommer och plockar upp mig.



Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0