Fysik och müsli

Verkningsgrad, energiförbrukning, Newtons andra lag, lägesenergi, momentpunkt. Det är en bråkdel av allt som ska in i min hjärna till på måndag. Tröghetslagen är det som passar bäst in på mig. När jag har lov kan jag väl ändå få slippa mina skolböcker. Men icke, eftersom jag var sjuk när vi hade fysikprov i våras så måste jag göra omprov på måndag. Och jag kommer ju ihåg all fysik vi hade i ettan, oh yes! Hrmpf.

Ska försöka övertala mamma att övningsköra lite idag. Pappa undrade om jag ville åka med till Helsingborg och hälsa på bror. Klart jag vill! Men då hör jag fysikböckerna skrika "LÄS!". Jo, den svenska skolan är ju så otroligt slapp. Eleverna måste plugga på loven för att ha en chans att hänga med. Fyra prov och ett studiebesök veckan efter lov är precis vad jag kallar slapphet. Precis.

Igår tog jag ett litet snesteg. Så skulle många se det. Lika många skulle nog se det som att igår kunde en tallrik fil tagit mitt liv. Jag hällde nämligen upp fil och flingor i en skål och började mumsa. Jag kännde lite kli i halsen och slog därför en blick på müslipaketets innehållsförteckning. Torkade äpplen. Shit! Jag grabbade telefonluren och slog en pling till sjukvårdupplysningen. De rekommenderade att jag skulle ta mina tabletter. Tack och lov hjälpte det. Tänk, en tallrik fil kan vara dödlig.....

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0