Eniro är min nya bundis

Hur mycket orkar en människa? Det borde väl jag veta svaret på med tanke på att jag har krockat med den berömda väggen en gång i tiden. Jag kan inte påstå att jag håller på att göra det igen, men (förlåt att jag tjatar) fysiken tar kol på mig. I morgon är det, förhoppningsvis, över. Tack och lov.

Nu från en fysik till en annan fysik. Jag mår bättre än på länge, rent mentalt och fysiskt. Jag var ute och sprang en sväng i kväll igen. Dock en kortis, bara två och en halv kilometer, men det är bättre än inget. 14 minuter efter att jag lämnat dörren var jag tillbaka. En bra tid för att ta det i lugnt tempo. Slutsats - jag är nöjd!

Jag måste passa på att tipsa om en ny tjänst på Eniro. Man kan rita in en sträcka och så räknar tjänsten ut hur långt det är. Perfekt för att mäta hur långt man har joggat! Dessutom visas det hur lång tid det tar att gå och cykla sträckan (i en viss hastighet). Där sitter jag dagligen och försöker hitta nya rundor att förbränna kalorier på.

Nu måste jag dyka ner i min älskade fysikbok. Efter det blir det dags för John Blund att komma, ska med bussen halv sju i morgon bitti, så jag hinner till gymmet. För jag tänker inte göra som i morse och missa bussen.....!!

 

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0