En (?!) frukt om dagen är bra för magen

Antal timmar jag har läst och räknat fysik under de senaste dygnen motsvarar säkert minst en arbetsvecka... Och nu fattar jag knappt något. Och det är prov på torsdag. Jag skulle behöva en personlig lärare!

Fy vad jag har skrivit mycket om fysik här nu - på tiden att byta ämne! Jag skulle kunna skriva om USAs president val som äger rum i natt, men det är redan så ältat ämne, så jag skippar det. Jag skulle också kunna skriva om hur träningssugen jag är, men då blir jag bara springsugen eftersom jag inte varit ute idag.

Därför tänker jag skriva om frukt. Hur otroligt smaskigt är inte det? En god sval saftig frukt som man sätter tänderna är inte helt fel. En kall stor röd jordgubbe en varm sommardag eller en lite halvbrun (ja, de är godast när de inte är helgula) banan efter ett träningspass. En rinnande kladdig vattenmelon på stranden eller en nyskalad lite lagom sur clementin en kall höstkväll. Eller en massa skivad frukt i filen på morgonen. För att ta smaklökarna till en lyxigare nivå så är det ju underbart gott att skala och skiva frukt som man sedan doppar i smält choklad. Så gott!! Idag har jag ätit riktigt mycket frukt.

Skivad frukt i fil till frukost, när jag kom hem åt jag en kiwi (det är en underskattad frukt från min sida, men det ska det bli ändring på!) och efter maten en clementin. Kvällen bjöd på ännu en clementin och dessutom krängde jag en hel skål vindruvor. Innan jag gick hit till sängen gjorde jag en smoothie, hällde upp den på flaska som jag ska ta med att dricka efter tennisen i morgon bitti. Jag kommer bli en piggare och fräschare människa om jag har tur och har jag otur slutar jag väl som en ananas eller något i den stilen.

Nu ska jag åter bege mig in i fysiken fascinerande värld. Mycket nöje!

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0