04.11.08

Ännu en dag fylld av härlig (hrmpf) fysik. Nu har jag lämnat verkningsgrad och tyngdkraft och kastat mig i in tryckens värld. Jag tror att jag förstår allt, och det är en ljuvlig känsla!

Igår kväll sprang jag, som jag lovat mig själv, ut en sväng. Vovsingen fick följa med, så det blev ett rasande tempo den halvmilen vi sprang. Perfekt träning har jag nu om jag springer med Ville (hunden) varannan gång. Då tränar jag både kondition och förbränning. Perfect match!

Pappa hittade inte gymkortet, så det blev ingen träning i morse. Det hade jag inte orkat i vilket fall. I stället blev det en riktigt god frulle bestående av fil med skivad kiwi och banan, russin och puffat ris. En riktig energikick!

Dagen bjöd på en utlandsresa också. Vi var på studiebesök på Teknisk Museum i Helsingör. Allt var väldigt basic och guiden var lite egen... Men kul att få åka iväg i stället för att sitta i skolbänken! Innan jag satte mig på bussen köpte jag lunch (klockan var halvtvå och jag vrålhungrig!), en smörgås med chèvre och fikonmarmelad från EH. Inte helt fel!

Nu ska jag traska ut med vovsingen innan det blir med fysikande och eventuellt en joggigtur. 



Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0